انواع متفاوت چاپ و مراحل انجام آن
انواع متفاوت چاپ و مراحل انجام آن
درباره ما
در اين وبلاگ در مورد چالش هاي انواع متفاوت چاپ صحبت ميكنيم و اينكه چه نوع چاپ هايي و از چه نوع طيف رنگ هايي استفاده بشه بهتره. پس با ما همراه باشيد.
موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
جستجوگر
ورود كاربران
نام كاربري :
پسورد :


نام كاربري :
پسورد :
تكرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
پیوندهای روزانه
لینك دوستان
چاپ بنر
چاپ بنر ارزان
چاپ بنر تبليغاتي
چاپ بنر فوري
چاپ ديجيتال بنر
چاپ ديجيتال
قيمت چاپ ديجيتال
قيمت چاپ بنر
چاپ كارت ويزيت
چاپ پارچه
چاپ روي تيشرت
چاپ كاتالوگ
چاپ تراكت
چاپ بروشور
چاپ شيشه
چاپ فلز
چاپ روي كاشي
چاپ روي سنگ
چاپ عكس
چاپ كاغذ
چاپ كاغذ ديواري
دلايل چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال ليزري
روش هاي چاپ ديجيتال
شيوه‌هاي چاپ ديجيتال
انتخاب چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال در دنياي مدرن
اخبار چاپ ديجيتال
اهميت چاپ بنر به روش چاپ ديجيتال
ارتباط چاپ ديجيتال و چاپ بنر
صنعت چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال و صنعت مرتبط
نرخ چاپ ديجيتال
جايگاه چاپ ديجيتال
فناوري چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال پارچه
چاپ ديجيتال و دنياي بنر
چاپ ديجيتال كاتالوگ
چاپ ديجيتال كارت ويزيت
فوريت چاپ ديجيتال
كاربرد چاپ ديجيتال
اهميت چاپ ديجيتال
بنر و چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال بنر
چاپ ديجيتال چيست
مقاله چاپ ديجيتال
دنياي چاپ ديجيتال
چاپ روي بوم چيست؟
خانه طراحان سام
developer.rhino.metaswitch.com
دكتر بواسير
دكتر درد
ليزر بواسير
عمل جراحي بواسير با ليزر
خريد تلويزيون شهري
نمايندگي مجاز سامسونگ
خدمات پس از فروش سامسونگ
نمايندگي تعميرات ال جي
خدمات پس از فروش ال جي
نمايندگي تعميرات بوش
خدمات پس از فروش بوش
كارت دعوت
چاپ پوستر ارزان
چاپ ليبل ارزان
چاپ ست اداري
چاپ اتيكت
چاپ استيكر
چاپ بك لايت
چاپ شاسي
برش ليزر
دنگلر
وابلر
شلف تاكر
چاپ مش
استيكر شيشه اي
چاپ پاپ آپ نمايشگاهي
ساخت و چاپ لايت باكس
تاريخچه چاپ پارچه به چه زماني بر مي گردد؟
[ قالب رایگان ]
آمار بازدید
★ افراد آنلاين : 1
☆ بازديد امروز : 27
☆ بازديد ديروز : 82
☆ بازديد كل : 2711
دیگر امکانات
تبلیغات

طراحي كارت ويزيت همانند هر كار ديگري امروزه رايج شده است. اما خطاهاي رايج ممكن است شما را ناكام بگذارد. فرض كنيد شما يك مشتري هستيد، يا يك طراح هستيد و مي‌خواهيد يك كارت ويزيت را تا مرحله چاپ به پيش ببريد. اگر 7 نكته زير را نمي‌دانيد، لطفا كارت ويزيت طراحي نكنيد. و هرگز براي چاپ به چاپخانه مراجعه نكنيد!  

با در نظر گرفتن 7 نكته زير در طراحي كارت ويزيت، برند خودتان را در ذهن مخاطبان خود حك كنيد:

1- رنگ و سايز كارت ويزيت

هر فايلي كه چاپ مي‌شود، كاغذ مخصوص يا سايز مشخصي براي برش دارد. كارت ويزيت هم از اين امر مستثني نيست. به طور معمول سايز استاندارد كارت ويزيت 9.5 در 5.5 و 4.5 در 8.5 سانتي‌متر مي باشد. اما اين اطلاعات به تنهايي كافي‌ نيست. بهتر است با چاپخانه‌اي كه كار مي‌كنيد، تماس بگيريد. مشاوران چاپخانه سايز مطلوب را به شما اطلاع مي‌دهند.

چنانچه طراحي كارت ويزيت را با فتوشاپ انجام مي‌دهيد. سايز 1039 در 697 پيكسل براي صفحه طراحي انتخاب كنيد. قطعا اين سايز استاندارد است و بر كيفيت كار نهايي تاثيرگذار خواهد بود. با اين سايز، حتي حجم فايل نهايي شما خيلي سنگين نيز نمي‌شود. فراموش نكنيد كه ميزان كيفيت فايل قابل ذخيره را نيز چك كنيد. معمولا در فايل‌هاي چاپي، ميزان كيفيت را به 300 dpi تغيير مي‌دهد.

طراحان غير حرفه‌اي معمولا بين دو حالت «CMYK» و «RGB» تفاوتي را قائل نيستند. اما اگر دوست داريد يك طراح حرفه‌اي كارت ويزيت باشيد و كار نهايي شما حرفه‌اي باشد، اين دو حالت را بهتر بشناسيد. نكته اينجاست كه در طراحي فايل كارت ويزيت، بايد از CMYK استفاده كنيد، چون رنگ سفيدي كه ما در طرح نياز داريم را به كمك سفيدي كاغذ بدست مي‌آوريم. در صورتي كه در حالت RGB، رنگ سفيد از تركيب سه رنگ (سبز-آبي-قرمز) بدست مي‌آيد. از اين رو، وقتي از حالت RGB استفاده كنيم، رنگ چاپ شده، چيزي نخواهد بود كه شما انتظار داشتيد!

 

cmyk و rgb

 

2- تعيين محل برش

ممكن است بارها چاپ ديجيتال كارت ويزيت ‌هايي را ديده باشيد كه نوشته‌ها دقيقا نزديك محل برش هستند. اين نشان دهنده بي‌سليقه بودن طراح نيست. بلكه طراح يك نكته ساده را ندانسته است. اگر طراح هستيد، يادتان باشد كه شما كارت ويزيت را براي چاپ شدن طراحي مي‌كنيد، نه براي نمايش در كامپيوتر!

پس بهتر است، زبان چاپخانه را بشناسيم. براي اينكه مطمئن شويد، طرح شما همانطوري چاپ مي‌شود كه انتظار داريد، 3 ميلي‌متر از محيط طرح را مثل رنگ زمينه خالي بگذاريد. با رولرهاي (Rulers) فتوشاپ اين كار را مي‌توانيد عملياتي كنيد. در اين صورت خيال شما راحت است كه ميزان خطاي دستگاه چاپ به طرح شما آسيبي نمي‌زند.

3- استفاده نكردن از حاشيه

چيزي كه يك كارت ويزيت نياز ندارد، حاشيه است. لطفا در طراحي كارت ويزيت از حاشيه استفاده نكنيد. در بسياري از چاپخانه‌ها و خصوصا دستگاه‌هاي چاپ در ايران، ميزان خطا در برش محيط اطراف طرح، زياد است. اگر حاشيه‌اي در كار نباشد، خطاي برش هرچقدر بيشتر باشد؛ طرح زيبا و با سليقه به نظر مي‌رسد. اما وجود يك حاشيه همه كار را خراب مي‌كند. 

4- استفاده از رنگ مناسب در طراحي كارت ويزيت

انتخاب رنگ مورد استفاده در طراحي كارت ويزيت، نياز به سليقه طراح دارد. ولي در اين مورد هم اصول طراحي كارت ويزيت را نبايد به حاشيه راند. اولين اصل، استفاده از رنگ‌هاي موجود در لوگو است. رنگ‌هاي محدودي انتخاب كنيد كه متناسب با برند بوك شركت يا كسب و كار مشتري باشد. اصل دو، به روانشناسي رنگ‌ها توجه كنيد. رنگي انتخاب كنيد كه با حرف يا محتوايي كه مي‌زنيد سنخيت داشته باشد. اصل سوم، تلاش كنيد تناسب رنگ در طرح شما، متناسب با ذوق و انتظار خواننده باشد. براي مثال، هرگز رنگ صورتي با رنگ قرمز همنشيني ندارند!

5- متن شما بايد خوانا باشد

خيلي از كارت ويزيت‌ها در ماموريتي كه دارند شكست مي‌خورند. كارت ويزيت حامل پيام مهمي است. در اين تكه كاغذ كوچك آدرس و اطلاعات تماس نوشته مي‌شود. خيلي از مشتري‌ها، جوان نيستند. عينكي بودن و پيرچشمي نيز مشكل را دوچندان مي‌كند. به همين سبب در خواندن اطلاعات ريز مشكل دارند. از اين رو پيشنهاد مي‌شود، شماره تلفن، آدرس ايميل و اطلاعات تماس را به فونت خوانا و درشتي بنويسند. از ديگر عوامل بالقوه در ناخوانايي كارت ويزيت، استفاده از سايه، نيم سايه در نوشته‌ها هستند. كه در بسياري از موارد، بي كيفيت بودن دستگاه چاپ باعث مي‌شود كار نهايي رضايت‌بخش نباشد. از اين رو پيشنهاد مي‌شود، از تركيب رنگ‌ها براي برجسته كردن و چشمگير بودن نوشته‌ها استفاده كنيد.

6- محتواي يك كارت ويزيت

آيا مي‌دانيد در يك كارت ويزيت چه اطلاعاتي بايد نوشته شود؟

نام برند: نام فرد يا كسب و كاري كه دوست داريد، مردم به آن نام شما را بشناسند. 

تخصص: حوزه كاري و يا تخصص خود را ذكر كنيد. سعي كنيد از يك كپي رايتر كمك بگيريد، تا براي شما يك اسلوگان يا جمله‌‌اي كوتاه خلق كند.

اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ايميل، آدرس سايت و شبكه هاي اجتماعي از مهمترين‌ها هستند.

ديگر اطلاعات: در كارت ويزيت مي‌توانيد كارهاي خلاقانه‌اي انجام دهيد. مثلا استفاده از QR كد‌‎ها يكي از اين كار‌هاست. اسكن كدهاي QR كاربر را فورا به لينكي كه مد نظر شماست، وصل مي‌‎كند.

7- ذخيره فايل طراحي كارت ويزيت

همان طور كه در ابتدا گفتيم، وظيفه يك طراح با تحويل فايل طرح تمام نمي‌شود. تا زماني كه چاپخانه از فايل دريافتي راضي نباشد، نتيجه كار نيز رضايت بخش نمي‌شود. چاپخانه‌ها درخواست‌هاي متفاوتي دارند، بعضي‌ها فرمت PSD درخواست مي‌كنند. برخي از آن‌ها با فرمت JPG (JPEG) يا حتي PNG  نيز كار مي‌كنند. اما فرمت استانداردي كه بايد به چاپخانه تحويل دهيم كدام است؟

بهترين كيفيت هميشه فايل با فرمت Tiff است، بنابراين آن را با همين فرمت به چاپخانه تحويل دهيد. چون اين فرمت، با زبان دستگاه چاپ همخواني دارد. بنابراين بي‌كيفيتي‌هاي احتمالي در نسخه‌هاي JPG (JPEG) ,PNG وجود نخواهد داشت. اما اگر فكر مي‌كنيد كه چاپخانه نسبت به طرح شما وفادار مي‌ماند و تغييراتي در آن ايجاد نمي‌كند، بهتر است فايل PSD  را نيز به آن‌ها تحويل دهيد. 

با گذشت سال‌ها، هنوز هم چاپخانه‌ها با مشكلات رايج روبه رو هستند. اميدواريم ما توانسته باشيم به برخي از اين خطاهاي بالقوه پاسخ داده باشيم. اگر شما هم از اصول طراحي كارت ويزيت اطلاعات داريد، يا تجربه‌اي داريد، حتما آن را با ما در ميان بگذاريد.

منبع: طراحي كارت ويزيت

برچسب: چاپ كارت ويزيت، طراحي كارت ويزيت، چاپخانه كارت ويزيت، رنگ كارت ويزيت، جنس كارت ويزيت،
بازدید : | ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۶:۰۴ | رضايي
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
عناوین آخرین مطالب ارسالی

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان